Monthly Archives: January 2014

Ketetapan Vs Kebetulan

Jika dipadang dengan pandangan akal secara kasar munkin ketetapan dan kebetulan itu adalah sama sahaja. Jika dipandang dengan pandangan mata hati munkin kita akan melihat ketetapan dan kebetulan itu adalah sangat jauh berbeza. Urm.. macam mana tu? jom follow tulisan ini. šŸ™‚ Betul ke ada perkataan kebetulan dalam kehidupan? pernah tak berlaku kepada kita: Jom […]

Jalan Dakwah Itu Luas!!

Situasi Dalam Berdakwah Alaa, buat apa lah berdakwah, bagi je ustaz ustazah buat semua ini. Ini bukan kepakaran dalam bidang kita. kita bukan pelajar “islamic study” Kita ilmu pom belum cukup lagi untuk berdakwah, ilmu agama pom tak dapat memahami sepenuhnya, inikan pulak nak berdakwah kat orang lain. Bagi kat orang lain yang lebih pakar, […]

Sekejap je masa, Ukhwah itu indah :)

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum w.b.t Pejam celik, pejam celik, sekejap sahaja masa berlalu, dulu pernah aku ceritakan mengenai kisah aku masuk di UMK dengan keadaan yang tidak bersedia(klik disini). Ye laa kan, aku dari aliran agama selama 6 tahun, tetiba sahaja bila masuk degree ambil ekonomi, jauhkan berbeza? Yang paling rugi adalah walaupun aku sekolah agama selama […]

Siapakah Kalki Avatar? Munkinkah ia adalah Rasulullah SAW?

Seorang professor penyelidik pakar bahasa India dari Universiti Alahabad, dalam buku hangatnya, telah menerbitkan buku mengenai Kalki Avatar bererti Pembimbing Agung. Beliau mendakwa bahawa gambaran mengenai Kalki Avatar yang terdapat didalam kitab suci Hindu yang sebenarnya adalah Nabi Muhammad s.aw.   Di India adalah merupakan factor benar bahawa sejurus selepas sesuatu buku dilancarkan akan menjadi […]